Matematik
Tværgående temaer
Bevægelse
Natur/teknologi
Teknologi og ressourcer
Robotter og programmering

<b>U</b>dlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplarFindes ikke som pædagogisksamlingseksemplar  0. til 3. klasse Materialesæt 
Huskeseddel:
Alkohol




Let's go code!, Materialesæt
Activity set

Indholdsbeskrivelse:
Materiale, der kan kombinere bevægelse med at lære principperne i kodning og programmering - uden en computer.

Sammenhæng:
Let's go code!


Pædagogiske noter:

Stefan Mandal Mortensen
Let´s go code er en intuitiv måde at arbejde med algoritmer på. Man kan bygge forskellige baner med skumpladerne, både i forhold til form og farve. Med kodekortene er der mange måder at kombinere baner og opgaver på.
Ved arbejdet med algoritmer kan man understøtte undervisningen i alle fag, da algoritmer er baggrunden for alle strategier og, modeller og opskrifter som benyttes i fagene. Pga nødvendigheden for at tælle er der også en naturlig kobling til matematik.
Underviseren kan stille opgaver og på forhånd lave baner og rammesætning, og på den måde træne strategisk tænkning med børnene. Når børnene har forstået de grundlæggende elementer i Let´s go code, kan det være en god idé at lade børnene selv lave opgaver til hinanden eller stille dem opgaver med udgangpunkt i problemer.

Supplerende materialer:

Fysisk beskrivelse:
  • 1 kasse

Sprog:
  • Engelsk

Klassetrin:
0. til 3. klasse.

Antal i afdelinger:
  • 24 stk. i udlånsafdelingen. Kan bookes enkeltvis.
Udgiver: Learning Essentials, PodConsult
Udgivelsesår: 2018
Faust nr.: 9 987 317 8
DK5:
FUI:
Expand FUIFUI
Pædagogisk note: Stefan Mandal Winther





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...