Matematik
Geometri og måling
Placeringer og flytninger

UdlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  5. til 6. klasse Online 
Huskeseddel:
Dansk




Vis alle afsnit i serien
Kalkyl ( 1 )
Programmering

Indholdsbeskrivelse:
Hvordan programmerer man? Matematiklæreren Sabine Louvet coacher succesduoen Toni-Prince Tvrtkovic og Amir Halim, når de lærer at programmere et pc-spil.


Pædagogiske noter:

Celine Ferot
I denne udsendelse skal Sabine hjælpe Toni Prince og Amir med at programmere et spil med if-satser (hvis - så).
Undervejs har eleverne mulighed for at give deres bud på, hvordan denne opgave skal løses.
Ønsker man at arbejde mere med programmering i klassen findes flere online programmeringsprogrammer fx scratsch, som er et block-programmeringsprogram og micro bit, hvor man kan skifte mellem block- og java-script. I undervisningsvejledningen til matematik findes bud på, hvordan man i undervisningen kan arbejde med programmering i en faglig ramme.


Supplerende materialer:

Fysisk beskrivelse:
  • TV-optagelse, 14 min

Sprog:
  • Svensk

Klassetrin:
5. til 6. klasse.

Udgiver: SVT1
Udgivelsesår: 2017
ID nr.: TV0000105091
TV Dato: 01-02-2017
Spilletid: 14 min.
DK5:
Pædagogisk note: Anne Rosenlund Rasmussen
Vært: Sabine Louvet





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...