Tilladt for alle


Dansk
Fortolkning
Andre æstetiske tekster/multimodale
Skuespil
Dansk
Fortolkning
Andre æstetiske tekster/multimodale
Spillefilm
Dansk
Fortolkning
Æstetiske tekster/Litteratur
Dansk
Kommunikation
Mundtlighed
Drama
Dansk
Temaer
Relationer - venner og familie
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Familieliv
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Livsstil og levevilkår
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Relationer og følelser
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Sundheds- og seksualundervisning og familiekundskab
Trivsel

UdlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  0. til 5. klasse Online 
Huskeseddel:
Emma




Jungledyret Hugo
Jungledyret Hugo

Indholdsbeskrivelse:
Jungledyret Hugo er ikke så lidt nuttet, ganske charmerende og enormt selvglad. Alt er tant og fjas i junglen, indtil filmdivaen Izabella dukker op og spolerer freden. Hugo kommer til storbyen og vantrives, men får hjælp af rævetøsen Rita.


Pædagogisk note:

Mette Bech
Der er en lang historie forud for Jungledyret Hugos debut som filmfigur. Carl Quist Møller har en hjemmeside, som fortæller om den proces. Det startede med at hans far, Flemming Quist Møller, lavede godnatsange om Hugo. 20 år senere kom de første stregtegninger af Hugo, og senere fulgte der en radioføljeton, tv-spot, bøger og tv og film.
Carl Quist Møller kalder det på sin hjemmeside for "Historien om Jungledyret Hugo fra krussedulle til international filmhelt." Denne rejse, fra den første streg til tilblivelsen af filmen om Jungledyret Hugo, vil det være oplagt at tage eleverne med på, inden filmen ses, så eleverne har en god forforståelse for hvordan figuren er skabt. Kapiteldelingen til filmen tager udgangspunkt i hvordan Hugos placering i rummet afspejler hans sindsstemninger. Hugo er nemlig en figur med både energi og handling, der bruger sine omgivelser på en både kreativ og opfindsom måde. Herved sættes der fokus på, hvordan mange sproglige vendinger har en tæt sammenhæng med placeringer i rum. Læs også e-bogen.

Målgruppe:
  • Fra 5 år



Form og genre:
Spillefilm | Tegnefilm

Supplerende materialer:

Fysisk beskrivelse:
  • 71 min

Sprog:
  • Dansk

Klassetrin:
0. til 5. klasse.

Antal i afdelinger:
Producent: Per Holst Filmproduktion
Udgivelsesår: 1993
Distributør: Nordisk Film, 2017
CFU ID nr.: CFUFILM1072492
Spilletid: 71 min.
DK5:
Instruktør: Flemming Quist Møller
Stefan Fjeldmark
Pædagogisk note: Mette Bech
Stemmer: Anne Marie Helger
Jesper Klein
Kaya Brüel
Søs Egelind
Thomas Winding





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...