Dansk
Fortolkning
Andre æstetiske tekster/multimodale
Reklamer

UdlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  8. til 10. klasse Ungdomsuddannelser Voksenuddannelser Virtuelt materialesæt 
Huskeseddel:
Emma




20 tv-reklamer fra 2021

Indholdsbeskrivelse:
De 20 tv-reklamer er optaget fra TV3 i januar 2021.


Pædagogisk note:

Trine Ferdinand
Start med en fælles analyse af en af tv-reklamerne. Man kan evt. bruge den model-analyse af Lidl-reklamen som findes under Vejledning. Analysen er skrevet ind i dokumentskabelonen, som findes på websiden indidansk.dk/reklamefilm. Det er en skabelon, som også eleverne kan bruge til deres analyser.
Eleverne kan herefter i mindre grupper få en tv-reklame hver, som de skal undersøge og fremlægge for klassen. De skal udvælge nogle få analysepunkter fra Indidansk.dk/reklamefilm, som de mener er mest relevante for lige netop deres reklame (se link til webside under Supplerende materialer. Vælg Download, så får man en word-fil eleverne kan skriv i) De skal omkring nogle af punkterne under Fortolkning og alle under perspektivering.
De kan tage screenshoots af det i reklamen, som underbygger deres pointer og sætte ind i dokumentet eller i en præsentationen. Lad dem fremlægge deres analyse for klassen.
Man kan også lade hver gruppe lave en synops - ligesom den de skal lave til den mundtlige afgangsprøve, og så lade dem fremlægge ud fra den i 10 min. Undlad at bruge nogle af tv-reklamerne, så eleverne kan vælge dem til prøven.
Man kan finde yderlige inspiration til arbejdet med tv-reklamer i vejledningerne til tidligere års tv-reklame-sæt, som er linket til under Sammenhæng.
NB Når du booker disse reklamer, skal du lægge dem i Kurv og booke dem enkeltvis herfra. Klik på kurven med plusset, og vælg herefter kurven øverst, hvor du så booker dem.

  • CFU Danmark
    Analyse til Lidl-reklamen: 7.-10. klasse
    Analyse til Lidl-reklamen: 7.-10. klasse
    Analyse til Lidl-reklamen: 7.-10. klasse
    Analyse til Lidl-reklamen: 7.-10. klasse

Form og genre:
TV-reklamer

Fysisk beskrivelse:
  • TV-optagelse

Klassetrin:
8. til 10. klasse.
Ungdomsuddannelser, Voksenuddannelser

Udgiver: CFU Danmark
Udgivelsesår: 2021
ID nr.: TV0000123135
TV Dato: 26-01-2021
DK5:
Pædagogisk note: Trine Ferdinand
Pædagogisk vejledning: Trine Ferdinand
Redaktør: Christian Houmøller





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...